انواع ماشین های اداری

ماشین های اداری هم زمان با پیشرفت تکنولوژی ساخت دستگاه های الکترونیکی , در طیف وسیع و گسترده ایی تولید و روانه بازار مصرف کننده ها شده است . بسیاری از کمپانی های معروف تولید کننده تجهیزات اداری , در راستای بهبود عملکرد و افزایش کارایی تولیدات خود به طور مداوم امکانات و قابلیت های آن ها را بر اساس نیاز مصرف کننده ها , افزایش داده اند . جهت بهبود عملکرد و دقت و همچنین سرعت در فعالیت های دفتر کار، تعداد زیادی از ماشین آلات استفاده می شود که در موجب افزایش بهره وری و بازده کسب و کار می شود .
از همان بچه گی که وارد مدرسه میشویم تا بزرگسالی که برای انجام امور خود به ادارات و سازمان ها مراجعه میکنیم , ماشین های اداری در جهت انجام کارها مورد استفاده قرار گرفته اند . از پرینتر و چاپگر گرفته تا دستگاه کپی و اسکنر و دستگاه فکس و حتی ویدئو پروژکتوری که در کلاس های آموزشی مدارس و دانشگا ها استفاده میشوند , همه گی در خانواده ماشین های اداری قرار گرفته اند . امروزه استفاده از این ماشین های اداری در مکان های اداری و تجاری به یک ضرورت تبدیل شده است . برخی از کمپانی های تولید کننده تجهیزات اداری مانند HP و CANON برای راحتی کار و هم چنین صرفه جویی در هزینه های خریداران , چند دستگاه اداری را در یک دستگاه تجمیع کرده اند , این کار باعث شده که هم فضای کم تری در دفاتر و ادارت اشغال شود و هم در هزینه کردها صرفه جویی به عمل آید .

خرید ماشین های اداری

در هنگام خرید ماشین اداری , ابتدا به نیاز خود از خرید توجه داشته باشید و اینکه یک دستگاه خریداری شده قرار است چه حجم از کار روزانه و با چه کیفیتی را برای شما انجام دهد . با ما همراه باشید تا شما را با انواع ماشین های اداری و نحوه کارکرد آن ها آشنا کنیم .
پرینتر : اولین و پر مصرف ترین ماشین اداری است , که در اکثر ادارات و مکان های آموزشی و تجاری مورد استفاده قرار میگیرد . در ابتدا پرینترها تنها قادر به انجام امورات چاپ و پرینت گرفتن از اسناد و مدارک کاغذی بودند , اما امروزه به لطف پیشرفت علم و دانش ساخت چاپگرها , اکثر شرکت های بزرگ و مطرح تولید کننده پرینتر , پرینترهای چندکاره را ساخته و روانه بازار کرده اند که میتوانند بعضا تا 4 کار متفاوت را در قالب یک دستگاه انجام دهند . نمونه ایی از این پرینترهای چند کاره که جزء پرمصرف ترین چاپگرهای بازار نیز میباشد و تصویر ان را در زیر نیز مشاهده میکنید , پرینتر چنکاره کانن مدل MF237w است که علاوه بر گرفتن پرینت از اسناد , میتواند از آن ها کپی , اسکن و فکس نیز تهیه کند .

قیمت پرینتر کانن مدل mf237w

قیمت ماشین های اداری

دستگاه کپی : دستگاه فتوکپی را همه ما حداقل یک بار از نزدیک دیده ایم!!! از کپی گرفتن مدارک شناسایی برای ثبت نام در مدرسه و دانشگاه گرفته تا کپی گرفتن از انواع سند ها و مدارک دیگر در ادارات و سازمان ها . دستگاه های کپی با توجه به توانایی و کارایی که دارند در اندازه های مختلف و با قیمت های متفاوت در بازار موجود هستند . حسب اینکه دستگاه کپی قابلیت های چاپ دورو گرفتن , اضافه کردن سینی کاغذ , نع چاپ و سرعت در گرفتن کپی را داشته باشد قیمت آن نیز بالاتر میرود . از نمونه های پرمصرف دستگاه فتوکپی در بازار میتوان به دستگاه کپی کانن مدل 2520 اشاره کرد که تصویر آن را دزیر مشاده میکنید .
دستگاه فکس : فکس یا همان دورنگار , برای ارسال انواع مکاتبات و نامه نگاری ها به کار گرفته میشود . البته دستگاه فکس مصارف خاص خود را دارد و کاربرد آن بیشتر برای شرکت ها و سازمان های خصوصی و دولتی مناسب میباشد . از دستگاه های فکس پرکاربرد موجود در بازار میتوان به فکس کانن مدل L170 اشاره کرد که محصول تولیدی شرکت CANON میباشد و تصویر آن را در زیر مشاهده میکنید .

قیمت ماشین های اداری


اسکنر : تبدیل کردن اسناد و عکس ها و مدارک دیگر به صورت یک فایل ذخیره شده در کامپیوتر میتواند جذاب باشد . دستگاه های اسکنر وظیفه این تبدیل را بر عهده دارند . بر اساس قابلیت ها و مزیت هایی که دستگاه دارد قیمت آن ها نیز متغیر میباشد . اگر حجم بالایی از اسناد را در طی روز اسکن میکنید بهتر است که از اسکنرهای فیدر دار استفاده کنید تا به صورت خودکار کاغذ را به داخل دستگاه بکشد . داشتن قابلیت اسکن دورو نیز میتواند کمک شایانی در تسریع کارها باشد . نوع تکنولوژی اسکن و عمق اسکن هم از مشخصاتی هستند که در کیفیت فایل اسکن شده تاثیر گذار هستند . از برند های مطرح در زمینه تولید دستگاه اسکنر میتوان به برند مطرح KODAK , AVISION و HP اشاره کرد که جزء پرفروش های بازار اسکنر هستند . در تصویر زیر اسکنر کداک مدل i2620 را مشاهده میکنید .

فروش ماشین های اداری

ویدئو پروژکتور : ویدیو پروژکتورها بیشتر در مکان ها و سالن های آموزشی مورد استفاده قرار میگیرند , و بسته به مساحت و شرایط فیزیکی سالنی که قرار است در آنجا مورد استفاده قرار گیرد در قیمت های مختلف به فروش میرسند . میزان شدت روشنایی که از لنز پروزکتور به بیرون ساتع میشود ,  فاصله پروژکتور از پرده نمایش , وضوح و کیفیت تصویر نمایش داده شده , امکانات اتصالی موجود بر روی VideoProjector از جمله مسایلی است که در قیمت گذاری پروژکتورها اثر دارند . از برندهای مطرح در زمینه تولید ویدئو پروژکتور میتوان به دو برند EPSON و OPTOMA اشاره کرد , که دستگاه های پرفروشی را در سطح بازار دارند . نمونه ایی از این پروزکتورهای پرفروش که قابلیت ها و امکانات زیادی در آن تعبیه شده است پروژکتور مدل U42 ساخت شرکت اپسون است که تصویر آن را در زیر مشاهده میکنید .

قیمت اسکنر کداک مدل i2620