ماشین های اداری

فروش پرینتر های HP و CANON و انواع ماشین های اداری

ماشین های اداری

فروش پرینتر های HP و CANON و انواع ماشین های اداری

ماشین های اداری

 

نحوه نصب پرینتر در ویندوز 10

برای استفاده از پرینترها به منظور چاپ اسناد , مدارک , تصاویر و اشکال گرافیکی در ایتدا باید پرینتر را در لپ تاپ و یا کامپیوتر مورد استفاده نصب و راه اندازی کنید . ما در این نوشتار به شما آموزش میدهیم که چگونه یک پرینتر را در ویندوز نصب کنید . در هنگام خرید دستگاه پرینتر اقلامی به همرا آن عرضه میگردد که در اکثر موارد شامل CD نصب و راه اندازی پرینتر میشود اما در صورتی که CD نصب به همراه پرینتر عرضه نشود به راحتی میتوان درایور نصب پرینتر را از سایت شرکت سازنده پرینتر دانلود و نصب کرد . پرینترها را به دو صورت بیسیم و یا باسیم میتوان بر روی سیستم مورد استفاده نصب کرد .

معمول ترین روش برای اتصال یک پرینتر به کامپیوتر استفاده از کابل USB است که به آن نصب پرینتر محلی می گویند . مراحل نصب به صورت زیر میباشد :

۱- با کابل USB پرینتر را به کامپیوتر متصل کرده و آن را روشن کنید .

۲-از منوی Start به قسمت Setting بروید .

نحوه نصب پرینتر در ویندوز 10

۳- بر روی گزینه Devices کلیک کنید .

طریقه نصب پرینتر در ویندوز 10

۴- بر روی گزینه  Add a printer or scanner کلیک کنید .

آموزش نصب پرینتر در ویندوز 10

۵- چنانچه ویندوز پرینتر شما را شناسایی کرد روی نام آن کلیک کنید و دستورالعمل های آن را دنبال کنید تا نصب آن کامل شود . چنانچه ویندوز , پرینتر را شناسایی نکرد روی The printer that I want isn’t listed کلیک کنید .

نصب پرینتر کانن در ویندوز 10

پس از آن راهنمای عیب یابی ویندوز به شما کمک می کند تا چاپگر خود را پیدا کنید . اگر از این روش جوابی نگرفتید ، به وب سایت سازنده پرینتر خود رجوع کرده و ابزارهای درایور و نصب را برای چاپگر خود دانلود کنید . برخی از پرینترها (نظیر پرینترهای چند کاره) ممکن است برای دسترسی به امکانات اضافی چاپگر ، نیاز به استفاده از درایورها و اپلیکیشن‌های ارائه شده در وبسایت سازنده داشته باشند ، حال چه ویندوز درایور شما را به طور خودکار نصب کرده باشد یا خیر .

برای حذف پرینترهای خود نیز می‌توانید از این بخش استفاده نمایید . در پنجره‌ی Settings بر روی پرینتر مورد نظر خود کلیک کرده و گزینه‌ی Remove Device را انتخاب نمایید . برای حذف چاپگر از داخل Control Panel نیز تنها کافی است بر روی چاپگر راست کلیک کرده و گزینه‌ی Remove Device را انتخاب کنید .

نصب پرینتر به صورت بیسیم یا وایرلس

مراحل نصب یک پرینتر بی سیم ممکن است براساس شرکت سازنده آن متفاوت باشد . به طور کلی ، پرینترهای مدرن امروزی شبکه شما را شناسایی کرده و نصب را خودکار انجام می دهند . طریقه نصب بیسیم به طور کلی مراحل زیر را دارد :

۱- برای ورود به تنظیمات بی سیم ، از پنل LCD پرینتر استفاده کنید در پرینتر مورد استفاده این مسیر است : Setup > Wireless LAN Settings

۲- روی شبکه Wi-Fi خود کلیک کنید : شما باید از SSID شبکه خانگی خود آگاه باشید که با کشیدن موس روی نماد Wi-Fi در نوار وظیفه می توانید آن را پیدا کنید .

۳- رمز عبور شبکه خود را وارد کنید .

نکته : در بعضی موارد ممکن است نیاز باشد به طور موقت پرینتر خود را از طریق USB به کامپیوتر خود وصل کنید تا نرم افزار را نصب کنید . شما باید پرینتر خود را که به طور خودکار در بخش Setting > Devices > Printers & scanners اضافه شده بیابید .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی