ماشین های اداری

فروش پرینتر های HP و CANON و انواع ماشین های اداری

ماشین های اداری

فروش پرینتر های HP و CANON و انواع ماشین های اداری

ماشین های اداری

حروف به کار رفته در پرینترها

نامگذاری دستگاه های پرینتر در هر برندی از مدل دستگاه ، ترکیبی از حرف و عدد است . معمولا حروف استفاده شده در انتهای مدل دستگاه می آیند و روشی برای بیان مشخصات دستگاه و امکانات آن است . بهتر است این نکته را هم بدانیم که در خصوص حروف بعد از مدل پرینتر صحبت میکنیم و با حروف قبل از اعداد کاری نداریم زیرا حروف قبل از نام پرینتر نمایش دهنده گروه خانواده پرینتر است , به عنوان مثال در نام گذاری پرینتر اچ پی مدل M402dne حرف M قبل از نام و مدل پرینتر اشاره به گروه خانوادگی و سری ساخت آن دارد . ما در این مقاله به بررسی و مفهوم حروف بعد از مدل پرینتر میپردازیم .

مدل های متنوعی از پرینترها در بسیاری از مراکز خرید و فروش وجود دارند که باید بتوانید علامت های اختصاری آن را متوجه شوید و یا بدون اطلاعات از روی برخی مشخصات فنی و ظاهری آن را انتخاب و خریداری نمایید . این علامت ها به صورت حروف بوده که با قرار گرفتن در کنار یکدیگر توانایی های دستگاه را شرح میدهند . در زیر به این حروف اختصاری و مفهوم آن ها اشاره ایی میکنیم .

W وایرلس ( Wireless ) : W به معنا اتصال شبکه به صورت بی سیم است که این ویژگی در پرینترهای چندکاره و تک کاره وجود دارد که بیشتر مورد استفاده ادارات و سازمان های پر مشغله قرار میگیرد . با دارا بودن این قابلیت در پرینتر خریداری شده امکان ارسال مستقیم تصاویر و متون فرستاده شده از طریق گوشی و تبلت هوشمند به پرینتر ممکن میگردد . نمونه ایی از پرینترهای وایرلس دار پرینتر لیزری اچ پی مدل M12w میباشد که پرینتری تک کاره است , در بین پرینترهای چندکاره که قابلیت اتصال بیسیم را دارند نیز میتوان به پرینتر کانن مدل MF237w اشاره کرد .

قیمت پرینتر اچ پی مدل m15w

D چاپ ، اسکن و کپی دورو ( Duplex ) : با مشاهده این حرف میتوانید متوجه شوید پرینتر مورد نظر شما از قابلیت چاپ دورو برخوردار بوده که یک قابلیت پر کاربرد در پرینترها است . این ویژگی علاوه بر پرینترهای چند کاره در پرینترهای تک کاره نیز مشاهده میشود . نمونه ایی از این پرینترهای دورو زن را میتوان در سایت خانه پرینتر مشاهده کرد که پرینتر مدل MF421dw میباشد .

N شبکه ( Network ) : قابلیت شبکه داخلی به صورت سیمی در پرینترهای چند کاره و تک کاره به صورت N نمایش داده میشود . در سازمان ها و ادارات پرینتر از طریق شبکه به اشتراک گذاشته میشود که Ethernet بر خلاف وای فای به صورت کابلی نصب میشود . پرینتر اچ پی مدل 402n نمونه ایی از این پرینترهای شبکه دار میباشد .

A بدون امکان ( Direct Access ) : حرف a در پرینترها به معنای عدم پورت های ارتباطی پیشرفته بوده و فقط اتصالات از طریق پورت USB صورت میگیرد . پرینتر اچ پی مدل M12a نمونه ه ایی از این نوع پرینترها میباشد .

E پشتیبانی از سرویس ePrint : سرویس ePrint به کاربران اجازه میدهد تا با استفاده از شبکه اینترنت از هر کجای دنیا که باشند دستورهای چاپ را برای پرینتری که از قابلیت ePrint پشتیبانی میکند ارسال نمایند . پرینتر اچ پی مدل 402dne نمونه ایی از این نوع پرینترها میباشد .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی