ماشین های اداری

فروش پرینتر های HP و CANON و انواع ماشین های اداری

ماشین های اداری

فروش پرینتر های HP و CANON و انواع ماشین های اداری

ماشین های اداری

نگهداری از پرینتر

نگهداری از پرینتر

اگر شما یک پرینتر مناسب در دفتر کار یا خانه خود داشته باشید، دیگر مجبور نمی شوید برای چاپ دو یا چند صفحه به بیرون بروید . اما نکته آنجاست که نگهداری پرینتری که به طور مرتب از آن استفاده نمی شود کمی سخت تر و درد سر آفرین تر می باشد . چرا که در این شرایط هنگامی که نیاز به انجام دو برگه کار چاپی دارید ، پرینتر شما با سرو صدای فراوان این کار را برای تان انجام می دهد . گاهی اوقات ممکن است بخواهید صفحه‌ای را خیلی سریع چاپ کنید ، اما پرینتر شما با ایجاد سروصدا درست کار نکند . فرقی نمی‌کند که پرینتر شما لیزری یا جوهر افشان است ، مطالبی که در این قسمت فهرست‌بندی شدند کمک می‌کنند تا پرینتر خود را در وضعیت سالم و قابل استفاده نگهداری کنید .

نکات مهم در نگهداری پرینتر

تمیز نگه داشتن هد پرینتر : یکی از مسائل مهم در نگهداری پرینتر ، ضرورت تمیز کردن هد پرینتر می باشد. همواره به خاطر داشته باشید که هد پرینتر حداقل ماهی یک بار باید تمیز شود برای این کار، کارتریج را باید بردارید و هد را با آب گرم تمیز کنید . یاد آور می شویم ، از پاک کردن سرجایی جدا خود داری کرده و از دستمال های مرطوب پرز دار یا حتی الکل استفاده نکنید چرا که سنسورها و اجزای داخلی پرینتر بسیار حساس بوده و می توانند به راحتی آسیب ببینند . توجه داشته باشید که پس از تمیز کردن هد، اجازه دهید این قطعه کاملا خشک شده  و سپس آن را در جای خود فیکس کنید .

احتیاط به هنگام تعویض کارتریج : به هنگام تعویض و جایگزین کردن کارتریج باید محتاطانه رفتار کنید . برای اینکه این کار به درستی انجام شود بهتراست دستورالعمل ارائه شده روی آن را کاملا مطالعه کنید . به هرحال ، جایگزینی کارتریج نیاز به کمی سلیقه و دقت دارد . در هنگام انجام این کار مراقب باشید که قسمت زیرین آن را هرگز لمس نکنید زیرا این اتفاق می تواند کیفیت چاپ شما را کم کند .

نگهداری از پرینتر

به‌طور مرتب از دستگاه پرینتر استفاده کنید : این موضوع از اهمیت فراوانی برخوردار است . استفاده مرتب از پرینتر بسیار ضروری است ؛ چرا که کار نکردن با دستگاه موجب خشک شدن کارتریج می‌شود . بنابراین حتی اگر به‌طور منظم کار چاپ ندارید سعی کنید هر از گاهی یک یا دو برگه چاپ کنید تا کارتریج خشک نشود و دستگاه شما سالم بماند . کار نکردن پرینتر برای چند روز متوالی نه‌ تنها باعث خشک شدن جوهر کارتریج می‌شود ؛ بلکه باعث گیر کردن هد پرینتر شده و آسیب جدی به دستگاه وارد خواهد کرد . توصیه شده که هر ده روز یک‌بار برای جلوگیری از خشک شدن کارتریج یک صفحه کاملا رنگی را چاپ کنید .

پرینتر را خاموش کنید : اگر برای مدت طولانی از پرینتر استفاده نمی‌کنید حتما دستگاه را خاموش کنید . دستگاه پرینتر وقتی روشن است گرمای زیادی تولید می‌کند . این کار موجب خشک شدن کارتریج و از کار افتادن هدپرینتر می‌شود . اگر چاپگرها به‌ طور مداوم روشن باشند و استفاده نشوند منجر به خراب شدن قطعات دیگر می‌گردند . بنابراین بهتر است هنگامی که از پرینتر استفاده نمی‌کنید آن را خاموش کنید .

نکات کلیدی در نگهداری پرینتر

بهترین حالت برای نگهداری کارتریج‌ها در زمان نگهداری و یا حمل کارتریج حالت افقی است .

توجه داشته باشید که پریز برق استفاده شده توسط پرینتر، نباید با یک پرینتر لیزری دیگر یا با کامپیوتر و مانیتور لامپی مشترک باشد . ضمن آنکه محل اتصال کابل برق به پریز و پرینتر نیز نباید شل باشد . بی‌توجهی به این موارد سبب جرقه زدن و آسیب به دستگاه می‌گردد .

نکته دیگری که در ارتباط با نگهداری از پرینتر باید به آن توجه کرد آن است که این دستگاه نباید در معرض گرد و غبار، نور مستقیم آفتاب و یا گرمای بالا قرار گیرد.

از کاغذهای منگنه‌ ‏دار یا چسبنده برای پرینت گرفتن استفاده نکنید .

پهنای سینی پرینتر را به شکلی تنظیم نمایید که با لبه کاغذ مماس باشد . بهتر است کاغذ از سمت چپ و راست به اندازه نیم میلی‌متر با کاغذ فاصله داشته باشد.

نکته آخری که ذکر آن در ارتباط با نگهداری از پرینتر ضروری به نظر می‌رسد آن است که برای تمیز کردن پرینتر از دستگاه‌های دمنده هوا استفاده نشود . تجربه نشان داده که استفاده از این دستگاه‌ها سبب می‌شود تا جلوی شیشه لیزر لایه نازکی از گرد پودر ایجاد شود و تصویر چاپ شده غیر شفاف گردد . استفاده از جاروبرقی نیز گزینه مناسبی نیست چون تونرهای پخش شده در پرینتر توسط جارو جذب نمی‏شود و از جارو به هوا پراکنده می‏شود . بهترین گزینه برای پاک کردن پرینتر ، دستمال مرطوب ، تمیز و بدون پرز است . تمیز کردن پرینتر نیز زمانی انجام شود که پرینتر خاموش است .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی