ماشین های اداری

فروش پرینتر های HP و CANON و انواع ماشین های اداری

ماشین های اداری

فروش پرینتر های HP و CANON و انواع ماشین های اداری

ماشین های اداری
 

نصب درایور پرینتر

نحوه نصب و راه اندازی یک پرینتر همواره از دغدغه های کاربران دستگاه های پرینت و چاپ بوده است , این مشکلات امروزه با پیشرفت دانش و تکنولوژی و پیچیده تر شدن امکانات نرم افزاری و سخت افزاری پرینترها , بیشتر نیز شده است . اغلب پرینترها در بسته بندی خود اقلام جانبی نیز دارند که از آن جمله میتوان به CD نصب و راه اندازی دستگاه اشاره کرد . همان طور که میدانید پرینترها به کمک کامپیوتر , لب تاپ و یا گوشی موبایل قادر هستند که از اسناد و مدارک سند چاپی تهیه کنند , اما برای ارسال دستور چاپ از این دستگاه ها به پرینتر باید سی دی نصب پرینتر و یا درایور نصب پرینتر را در اختیار داشت و با معرفی پرینتر به این دستگاه ها میتوان به چاپ با پرینتر پرداخت .

درایور نصب پرینتر همانند سایر درایورها نرم افزاری است برای راه اندازی و شناساندن قطعات سخت افزاری و نرم افزاری پرینتر به دستگاه های متصل به آن است . لازم به ذکر است که در اغلب پرینترها سی دی نصب و راه اندازی پرینتر همراه با دستگاه عرضه میشود اما در برخی از دستگاه های پرینتر این سی دی وجود ندارد و باید درایور نصب پرینتر را از سایت شرکت سازنده پرینتر و یا سایر سایت های معتبر گرفته و دانلود کنید .

درایور نصب پرینتر

آموزش نصب درایور پرینتر

برای نصب درایور پرینتر ابتدا به ساکن به برند و نوع پرینتر خریداری شده توجه داشته باشید . در بازار ماشین های اداری انواع پرینتر چند کاره , پرینتر تک کاره با برندهای متنوع نظیر پرینتر کانن , پرینتر اچ پی , پرینتر اپسون و ... وجود دارند . پس از انتخاب و خرید پرینتر مورد نظر نوبت به نصب پرینتر میرسد , اکثر پرینترهای مجود در بازار از طریق کابل USB به کامپیوتر وصل میشوند . پرینتر را به برق وصل کرده و از طریق کابل آن را به سیستم مد نظر وصل کنید . بسته به اینکه سیستم عامل مورد استفاده شما ویندوز باشد یا مک , نصب آن نیز متفاوت خواهد بود , به این نکته نیز توجه داشته باشید که برخی از پرینترها با سیستم عامل مک Mac ناسازگار هستند و در هنگام خرید پرینتر حتما به این نکته و خصوصیات پرینتر که بر روی بسته بندی آن نوشته شده است توجه داشته باشید .

طریقه نصب درایور پرینتر

نکته مهم در هنگام نصب درایور پرینتر این است که پس از آن که سیستم کامپیوتر یا لب تاپ از شما درخواست اتصال کابل USB پرینتر را کرد آن را وصل کنید و گرنه ممکن است که در روند نصب درایور پرینتر اخلال ایجاد شود . پس از نصب پرینتر بر روی کامپیوتر میتوانید نام دستگاه را در کامپیوتر مشاهده کنید و سایر تنظیمات را به دلخواه خود تغییر دهید . امکان پیش آمدن مشکل در هنگام نصب درایور پرینتر بسیار کم است , اما در صورت بروز مشکل در نصب پرینتر میتوانید با مراجعه به مراکز معتبر تعمیر پرینتر اقدام به حذف درایور و راه اندازی مجدد آن بر روی سیستم خود کنید .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی