ماشین های اداری

فروش پرینتر های HP و CANON و انواع ماشین های اداری

ماشین های اداری

فروش پرینتر های HP و CANON و انواع ماشین های اداری

ماشین های اداری

راهنمای انتخاب و خرید بهترین دستگاه کپی

 

 

قیمت دستگاه های کپی با توجه به اندازه و قابلیت های آن ها و هم چنین حجم کاری که انجام میدهند , متغیر است . قبل از خرید دستگاه کپی و یا هر ماشین اداری دیگر نظیر انواع پرینتر و دستگاه فکس و اسکنر و ... ابتدا باید به انتظاری که از یک دستگاه دارید توجه کنید , نوع فعالیت و حیطه کاری شما , میزان حجم کاری انجام گرفته در طی روز و هم چنین دیدگاه بلند مدت شما برای افزایش حجم کاری , در هنگام خرید دستگاه کپی همه گی باید مد نظر قرار داده شوند .البته قابل ذکر است که میزان بودجه ایی که شما قرار است برای خرید دستگاه فتوکپی , تخصیص دهید در انتخاب بهترین دستگاه کپی برای شما حائز اهمیت است .

خرید دستگاه کپی

دستگاه های کپی در گذشته از نوع آنالوگ بودند که البته هنوز هم در بعضی از ادارات و دفاتر شرکتی و تجاری رد پایی از آن ها به چشم میخورد . امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی دستگاه های کپی دیجیتال با سرعت و کیفیت چاپ به مراتب بالاتری تولید و روانه بازار ماشین های اداری شده اند . برخی از دستگاه های کپی دیجیتال چند منظوره میباشند , به عبارتی دیگر قادر هستند که علاوه بر کپی گرفتن از اسناد و مدارک از آن ها اسکن , پرینت و فکس نیز تهیه کنند نمونه ایی از این دستگاه های چند منظوره , دستگاه کپی کانن مدل 2520 است که 3 کاره است و برای برسی بیشتر این دستگاه میتوانید به صفحه این محصول در سایت خانه پرینتر مراجعه فرمایید .

قیمت دستگاه کپی کانن 2520

انواع دستگاه کپی

دستگاه کپی سیاه و سفید : همان طور که از نامش پیداست چاپ تک رنگی را هنگام کپی گرفتن از اسناد به دست میدهد و به دلیل امکانات کمی که دارد به نسبت سایر دستگاه های کپی قیمت کم تری را دارد . دستگاه کپی سیاه و سفید یا همان مونو ( mono ) توان کاری پایینی را دارند و بیشتر مناسب کسب و کارهایی با حجم کاری کم که مصرف کاغذ پایینی دارند مناسب میباشد . ابعاد آن ها خیلی بزرگ نیست و ظرفیت سینی کاغذ آن ها محدود است که میتوان آن ها را دستگاه های کپی خانگی هم نامید .

دستگاه کپی رنگی : برای تهیه چاپ رنگی از اسناد و مدارک مناسب هستند , توان کار بالایی را دارند و قابلیت افزایش کاست کاغذ به صورت آپشنال در مواقعی که حجم کاری بیشتر میشوند را دارا هستند . این نوع از دستگاه های کپی مناسب ادارات و محیط های تجاری با حجم کاری بالاست و کیفیت و وضوح کپی در آن ها نیز بالاست . این مدل از دستگاه های کپی برای چاپ رنگی از 4 کارتریج مجزای مشکی , آبی , زرد و قرمز استفاده میکنند . سرعت کپی بالا , کیفیت ساخت مطلوب , قابلیت های ویرایش گرافیکی و امکانات اضافی تعبیه شده در آن ها از جمله عواملی هستند که در بالا رفتن قیمت دستگاه های کپی رنگی دخیل هستند .

دستگاه کپی چند کاره : اغلب دستگاه های کپی موجود در بازار چند منظوره هستند و علاوه بر گرفتن کپی , میتوانند کارهای اسکن , فکس و پرینت را نیز انجام دهند . انتخاب و خرید دستگاه کپی چندکاره باعث میشود که از خرید دستگاه های اضافی تر بی نیاز شوید , لازم به ذکر است که از این دستگاه ها در محیط های اداری و تجاری که با حجم کاری متوسط به بالا رو به رو هستند استفاده میشود . بعضی از این دستگاه های کپی چندکاره قابلیت چاپ دوروی خودکار را دارند که باعث صرفه جویی در وقت و زمان استفاده از دستگاه میشود .

بهترین دستگاه کپی

بهترین دستگاه کپی برای شما زمانی معنا پیدا میکند که هم از لحاظ مالی مناسب باشد و هم خواسته های شما را برآورده کند در محل کارتان , شاید یک دستگاه کپی ارزان از لحاظ مالی برای شما مناسب باشد اما نتواند حجم کاری مد نظر شما را انجام دهد . یا اینکه شما با صرف هزینه بسیار بالایی برای خرید یک دستگاه کپی با امکانات کامل عملا نتوانید و حتی لازمتان نشود که از امکانات متعدد آن استفاده کنید . بنا بر این همان طور که در اول این مقاله ذکر کردیم لازم است که حتما قبل از خرید به نیاز خود از دستگاه رجوع کنید .

نمونه ایی از بهترین دستگاه های کپی موجود در بازار ماشین های اداری دستگاه کپی شارپ مدل X201 و دستگاه کپی شارپ مدل X202 است , که از لحاظ کاربری در رده دستگاه های تک کاره و تک رنگ قرار میگیرند و از لحاظ قیمتی هم مناسب میباشند . در زیر تصویر این دو دستگاه را مشاهده میکنید , برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به وبسایت خانه پرینتر مراجعه کنید .

قیمت دستگاه کپی شارپ مدل X201

با توجه به مواردی که در بالا گفتیم به نظر میرسد که برای خرید هرچه بهتر و مطمئن تر یک دستگاه کپی برای محل کار و یا حتی مصرف شخصی خودتان باید این موارد را در نظر داشته باشیم , اول اینکه میزان حجم کاری ماهانه خود را حساب کنید یعنی این که در ماه به چه تعداد کپی نیاز دارید , معیار بعدی در انتخاب دستگاه کپی رنگی و یا سیاه و سفید بودن آن است , سرعت دستگاه کپی معیار بعدی برای خرید دستگاه کپی است , امکان کپی گرفتن دورو , زمان مورد نیاز برای گرفتن اولین کپی , تعداد کپی متوالی که میتوان با دستگاه گرفت , قابلیت بزرگنمایی دستگاه کپی و هم چنین امنیت دستگاه کپی از جمله مواردی است که بر روی قیمت دستگاه های کپی اثر گذار است .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی